neděle 28. října 2012

Muffiny s jablky, hruškami a skořicí

K  neděli jednoznačně patří něco sladkého, a k sychravému, skoro-zimnímu počasí také. Já se tentokrát probudila s chutí na muffiny.
Receptů existuje velké množství, já si oblíbila tři a tady je jeden z nich:

Muffiny s jablky, hruškami a skořicí


 Ingredience:

1 vejce
125 ml cukru
100 g změklého másla
125 ml mléka
1 lžička prášku do pečiva
300 ml hladké mouky
1 - 2 jablka
1 - 2 hrušky
skořice



Postup:

Nejprve ušlehejte z vejce a cukru hustou pěnu, poté přidejte změklé máslo a mléko a nakonec i mouku s kypřícím práškem. Jablka i hrušky zbavte jádřinců a slupek, nakrájejte na kostičky nebo nastrouhejte a vmíchejte spolu se skořicí do těsta. Troubu předehřejte na 180°C a mezitím naplňte formičky či plech na muffiny - plech vyložte papírovými košíčky, do silikonové formy nejsou potřeba. Formičky nedávejte úplně plné, muffiny trochu naběhnou a mohly by "přetéci". Pečeme přibližně 20 minut - zkrátka než vršek muffinů zezlátne a špejle zapíchnutá doprostřed zůstane suchá. Nechte vychladnout na mřížce a podávejte k čaji či kávě.

Jak jsem postupovala já:

Po ušlehání vejce s cukrem obvykle přidávám máslo rozpuštěné, které nechám jen chvíli odstát a vychladnout, aby se vajíčko nesrazilo - s těstem se mi pak lépe pracuje. Máte-li rádi zdravější pečení, můžete použít i celozrnnou mouku. Protože ale méně pojí těsto, používám 250 ml celozrnné a 50 ml hladké mouky, tento poměr se mi dobře osvědčil. Mám ráda, když jsou výsledné muffiny trochu hutnější a vlhké, proto do těsta používám čtyři jablka nakrájená na kostičky. Tentokrát jsem improvizovala a použila dvě jablka a dvě hrušky. Na závěr větší množství skořice - spotřebuji přibližně jednu čajovou lžičku. Se čtyřmi kousky ovoce naplním zhruba do 4/5 dvanáct formiček na muffiny.















Málokdy vydržím čekat, než po upečení úplně vychladnou a ujídám je ještě téměř horké. 

Kombinace jablek, hrušek a skořice je navíc ryze podzimní... nebo už spíše zimní? :)


1 komentář:

  1. Dokonalá kombinace, přesně tohle miluju. =)
    dobrotydulinka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat