pátek 21. září 2012

Goodies

Dnes to bude o dobrotách. Tak pojďme na to:

Kokosový olej 

 

Padl mi do oka při procházení mezi regály drogerie DM. V rychlosti jsem si na obalu skleničky přečetla, že je vhodný jak do kuchyně, tak i pro péči o pokožku či na masáže, ale domů jsem si ho neodnesla. Vydržela jsem jen několik dní - a vrátila se pro něj. Momentálně se nacházím ve fázi testování. Pro začátek můžete zkusit jednoduché úpravy kuřecího masa (dá se na něm dobře smažit, díky své tepelné stálosti se nepřepaluje a navíc je zdravou variantou k ostatním rostlinným olejům) nebo ho použít do salátu.

Co se mi líbí? Příjemná exotická vůně a především univerzálnost použití. Kromě teplé i studené kuchyně ho využijete při péči o suchou pleť nebo poškozené vlasy, kterým dodá bílkoviny. A podle jedné irské studie může dokonce pomoci zabránit vzniku zubního kazu.

Budete-li si ho chtít koupit, počítejte s cenou asi 75 Kč za 100 ml - ve zdravé výživě či v drogerii DM.







Bohemia mošt

 

Tahle lahůdka je na trhu téměř rok, ale já ji, přiznávám, objevila teprve minulý týden. Krabice s "farmářským" designem ukrývá 5 litrů čistého jablečného moštu - bez konzervantů, barviv či sladidel. Je vylisovaný z 8 kilogramů českých jablek pocházejících z Tuchorazi na Kolínsku. Máte-li chuť, podívejte se na stránky Bohemia Apple, kde se dozvíte více. Za mě palec nahoru.

Co se mi líbí? Že je český. Že není dobarvovaný či doslazovaný a prošel pouze pasterací. A také značka Klasa, kterou vnímám jako záruku kvalitních výrobků.










Koupit ho můžete právě teď v Kauflandu; za 5 litrů dáte 100 Kč. A to je vzhledem ke kvalitě férová cena, řekla bych.   

K dostání by měl být i v Penny či Globusu a samozřejmě také přímo v Tuchorazi v podnikové prodejně.










True tea

 

S posledním tipem se vrátíme zpět na proběhlý festival dobrého jídla Foodparade. Mezi stánky s delikatesami jsme našli i jeden čajový, a protože fandím všem poctivým produktům, vrhla jsem se do ochutnávání. True tea nabízí tři různé čaje - Yerba Maté, Green Rooibos a Green Tea. Jako milovník maté jsem nejprve vyzkoušela právě ten. Očekávala jsem typicky silný a hořký nápoj, ale v chuti jsem objevila citron a pomeranč, což mě trochu zarazilo. Když jsem se zeptala na složení, dozvěděla jsem se, že nejde o čistý čaj - k dochucování jsou použita přírodní aromata (například výše zmíněné citronové), jablečný koncentrát a kyselina citronová jako regulátor kyselosti. Bát se ale netřeba - žádná éčka v čajích nenajdete, naopak jsou vařeny z čistě přírodních surovin. V porovnání s jinými ledovými čaji je to rozhodně znát, osvěží a hlavně dobře chutnají.  
Co mě mrzí je malá dostupnost. V Brně je například k dostání pouze v music clubu Faval. A to je málo. Takže máte-li tip na kavárnu, restauraci či hospůdku, kde byste tento čaj rádi ochutnali, nebojte se ho poslat přímo tvůrcům čaje tady. Určitě tím podpoříte dobrou věc :-) 

Co se mi líbí? Že není vyrobený z čajového koncentrátu. Za jeho přípravou stojí lidé, kteří si dají práci s jeho uvařením i správnou dobou louhování čajových lístků. A také pečlivým dochucením, díky kterému si tento čaj koupí i někdo, kdo ledové čaje prostě nemá rád (třeba já). 

Cena by se měla pohybovat okolo 30 Kč, v závislosti na maržích jednotlivých podniků, kde čaj nabízejí.
 





Objevili jste také v poslední době něco co vás nadchlo? 

  

Žádné komentáře:

Okomentovat